måndag 2 november 2009

vecka 8 (semaine huit)

yes yes. går in på vecka åtta och det är så himla typiskt att jag ska älska det här så jäkla mycket nu när jag snart måste åka hem. har älskat det hela tiden men det har sovit ett tag, nu vaknar det igen och jag kommer vara ledsen när jag ska lämna den här platsen. well well. 

jag är verkligen ingen bloggande person, det är så tråkigt. haha. men för min egen skull ska jag försöka skriva regelbundet tills jag åker hem i alla fall. det är kul att kunna kolla tillbaka på sen.

helgen har varit bra. fredag så åkte vår värdfamilj iväg så jag och jessica hängde hemma tills hon stack iväg på date (i paris.. kul för henne!). I lördags var det high-school-drama deluxe i hennes liv så det kändes som om jag var på bio när hon beskrev väldigt detaljerat vad som höll på att hände. efter det drog vi ut på jakt efter halloween kostymer av något slag, tillslut hittade vi typ den enda affären i hela paris med sådant och fick köa i en timme(!!!!) för att komma in. c'etait très bizarre.

vi hade världens tjejkväll med pizza, vin och musik på hög nivå medans vi gjorde oss i ordning, vi lever verkligen livet medans familjen är i bretagne. haha. vi mötte upp ellen&sami vid belleville runt elva och gick hem till ellens kompis madde som hade halloweenfest, det var fantastiskt trevligt och mysigt. igår slappade vi hela dagen och runt åtta åkte jag iväg för att möta upp mickis & karin som är i stan, vilket var supertrevligt. får säkert se mer av dem innan de åker hem. och på torsdag kommer mina älsklingar!!!!!

har ny lärare igen. jättemysig kille som heter laurent och är en typisk fransman. me like. 

ni ska få se litte trevliga photobooth-bilder vi tog i lördags, har inget annat just nu..:



orkar bara ladda upp den här. ska fixa fler bilder!


1 kommentar:

  1. shit nu kommer du ju hem snart! Det ska bli kul att få träffa dig snart :D Puss o kram

    / mackan

    SvaraRadera