torsdag 29 oktober 2009

önskar jag kunde komma på en rubrik på franska men JE NE SAIS PAS

idag är det torsdag! finaste dagen ever i paris, vi har runt 18 grader och solsken här och löven är gula/röda (se nedan). det är verkligen perfekt höst här nere just nu. idag var en ganska intressant dag, vi öppnade med att kolla på massa klipp med frankrikes motsvarighet till björn gustafsson. jag måste ju ha lärt mig en del eftersom att faktiskt fattade vissa skämt. vet ni hur svårt det är att förstå andra länders skämt?! (undantag england/usa)

sen har vi mest pratat politik, filmer och om lotto. helt seriöst tror 39% av fransmännen att det ska kunna bli rika genom att vinna på lotto. say what? haha.

efter att ha hängt lite med yvonne promenerade jag från skolan till tuilerierna och satt där en stund. kan vara min favoritplats på jorden. jag GICK sedan hem vilket tog ungefär en timme men det var så himla fint överallt.

igår var jag ute med ellen & yvonne pour prendre un verre du vin (två av mina tre favorittjejer här nere) vilket var supermysigt. ikväll ska jag nog bara ta det lugnt, ladda upp inför helgen (eh). imorgon ska jag luncha & plugga med min irländska och på lördag är det ju halloween. jippi! sen på söndag kommer mickis och karin ner så vitt jag förstår och på torsdag är det dagen D, tilda & erika ankommer till världens bästa stad. undra hur många gånger jag har skrivit det nu.. 

nu kommer lite bilder (speciellt till dig emliii)



amelie från montmartre-cafét (med galen tjej framför. hög på popcorn?)



mysigt var det iaf.



fin höst à paris



min bästa park. bara min.

ps. lisa jag tycker du är fantastisk & jag saknar dig.

2 kommentarer:

  1. jag tycker att DU är fantastisk. bäst osv.
    saknar dig buuuuu, ska krama dig i 328 år när du kommer hem bara så du vet.

    SvaraRadera
  2. oh gosh!! amelie, lyssnar numera från lite musik från filmen, awsome. drömmer att jag går runt i paris i en basker och hög kjol. gör det åt mig någon dag hehe. puss på min arab

    UPPDATERA!!

    SvaraRadera