onsdag 18 november 2009

mercredi 18

oui, aujourd'hui c'est mercredi dix-huit.. je suis très fatigue maintenant mais j'ai pensé que c'est pas beaucoup de francais dans ma blog et je sais que vous voulez lire en francais! mais, c'est tout.

har haft en finfin dag. vanlig dag för moi: 
larmet ringer sju. 
snoozar till kvart över åtta. klär på mig, borstar tänderna, tar på mig skorna.
lämnar huset liiiite försent ca 8.30, halvspringer till metron.
framme vid skolan antingen fem i eller fem över nio. 
om klockan är fem i - jippi! kaffeautomaten!
om klockan är fem över - skynda till klassrummet.

efter min alltid hektiska morgon (pga min förkärlek till sömn) har jag lektion till ungefär elva. finaste stunden på dagen (skämt åsido) är när laurent säger "ah ouiii il est quelle heure? aaha mm on va faire la pause maintenant" vilket betyder kaffe, umgänge & DISCOCAFÉT. vi går nästan alltid till caféet brevid starbucks där de alltid spelar hits från 90-talet och tidigt 00. de har neonljus och en en modell som servitris. dom har stora lattes för 2€ och vi sitter alltid kvar liite för länge.

nu orkar jag inte skriva mer om mina "vanliga" dagar. hehe.

värt att nämna är att jag åt marrockansk mat igår, sjukt gott. vi beställde in lite olika saker och delade (jag, ine och yvonne). vi satt där i säkert två timmar och som avslutning på kvällen (efter kaffe och mint-thé) tog ine med oss upp för 3000 trappor och helt plötsligt är vi vid sacre-couer. det är natt och den är upplyst, vi kan se ut över hela paris. det var magiskt och alla var lite nedstämda på vägen ner igen för det var nog sista gången vi tre spenderade tid tillsammans bara vi på ett bra tag. är i alla fall lycklig över att ha träffat så fina tjejer här. fantastiska människor.

LÅNGT INLÄGG. MÅSTE SOVA. PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar