onsdag 11 november 2009

je suis vivant

ja, jag lever. nu är det onsdag men i helgen hade jag finaste tjejerna här. vi hade den mysigaste/roligaste week-end:en (påhittad stavning) ever. lite turistande, mycket shopping, god mat & billigt vin. bokstavligt talat var det enda som saknades våran emelie. vi/jag saknar dig, fina fina fina fina emelie! gud jag börjar bli sentimental av att inte ha träffat de människor jag älskar på länge. jag har det fortfarande fantastiskt här men jag kan uppskatta att komma hem nu. att få äta mammas mat, ringa matilda när som helst på dygnet, smsa med erika, gå en sväng med lisa i ett iskallt och mörkt södertälje och sen komma hem till en varm lägenhet & min fina. gah. 

idag har i vilket fall som helst varit en bra dag, som de flesta här nere. fick reda på i måndags att hela frankrike är lediga idag, inkluderat mig själv! fantastiskt. mötte upp mina fantastiska vänner yvonne, ine & liza och vi gick för att äta. yvonne tog med oss till en liten, undangömd väldigt fransk resturang och jag åt en gooood crepes med kyckling och champinjoner (bara så ni vet). vi drack kaffe och åt macaroons och efter två timmar kom vi därifrån.. alla är så fascinerande här nere. de har så mycket att berätta, de har varit med om så mycket. 

igår var jag förövrigt på tjejmiddag (plus ines trevliga pojkvän visserligen). liza bjöd på hemlagad curry med ris, och därefter den godaste efterätten jag ätit här i paris. gissa vad det var? fikon!! haha. färska, ugnsbakade fikon i rosévin. låter skitkonstigt men det var smarrigt. 

det händer så mycket som jag vill skriva om. jag är för seg just nu och jag vet faktiskt inte vad ni vill läsa om. tell me! dites-moi!



stora spegeln i trapphuset är som gjord för en "dagens-outfit". jag var tvungen att testa. kände mig skittöntig. lär aldrig göra om.



victor hugos dödsbädd. han dog bokstavligt talat i den där sängen. coolt.



daniel & en ascool gubbe. titta noga.


1 kommentar: